Thursday 8 September 2011

Aku Tetap Aku....

Assalamualaikum...


Beberapa hari nie...Aku rasa ada yang tidak kena pada diri aku...tp..aku xtau apa...Mgkn ka perasaan aku sndiri?atau mmg itu yang aku lalui sebenarnya........


Aku terkilan...1 hari datang seorang rakan...menyatakan dengan jujurnya bahawa dia tidak menyukai perangai aku...Aku suka perangainya yang jujur begitu...berbanding mengatakannya kepada orang lain...Sungguh!!!aku suka kejujurannya..aku ikhlas menerima pandangannya....Sungguh!!!aku terima dengan ikhlas...


Terima Kasih untuk kritikan itu sahabat....Kritikan membina mu,ku jadikan kritikan yang berharga yang akan ku ingt seumur hidup ku...Kau mnyedarkan ku erti sahabat sebenar...


"Seorang yang dikatakan sahabat bukanlah yang sentiasa memuji kita tetapi seorang sahabat ialah sahabat yang mampu menunjukan kesalahan sahabatnya..."


Selama ini aku sukar menerima sebarang pujian kerana bagiku..."di sebalik pujian ada sindiran"..Selama ini aku berpegang pada itu...Tapi xbermakna aku tidak mau menerima kritikan....Aku cma kurang selesa ngan pujian sahaja....


Agak terkejut aku pada mulanya ngan kejujuran mu tetapi aku cba mengawalnya dengan melemparkan senyuman yang ku rasa cukup ikhlas...Masih jelas aku ingt kata-kata mu...


"Aina....Aku xska prangai  ko yg..................."
"Owh iya...Maaf la..aku xsdar..."
"xpala aku harap ko baiki jak...Kita fmily d sni,jd saling2 la kta btegur..lgpn..panjang lg sem kta kat sni.."
"Terima kasih yea...Maaf skali lagi sbb prangai aku yang wat ko xslesa....maaf sgt.."


Ku sapu dadaku untuk tenangkan diri sendiri agar airmata yang bertakung dari tadi dapat ku tahan dari menitis ke lantai kelas..Aku sendiri xpsti sebenarnya air mata yang bertakung itu adalah airmata yang menunjukan terharunya aku mempunyai kawan yang mampu menegur aku sejujur itu atau pun airmata yang sedih ngan kenyataan yang aku hadapi...


Yang pastinya setinggi penghargaan untuk mu dariku...


"Sesiapa yang tidak merasa kepahitan hidup,tidak akn mengenal kemanisannya hidup"...Betul ka sahabat??????



4 comments:

  1. Kita tidak akan kenal bahagia sebelum melalui sengsara, tidak kenal cinta sebelum faham erti benci, tidak menghargai senyuman tanpa air mata pedih. ... :D

    ReplyDelete
  2. fuhhhh....selut sma u beb..btul...hehe...

    ReplyDelete
  3. selut la ngan google... wakakakaak....

    ReplyDelete